پر بازدیدها

تبلیغات اینستاگرامی، بهترین روش برای بازاریابی

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

برترین ها: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی در اینترنت است که از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. امروزه اکثر ما با اینستاگرام سر و کار داریم و روزانه آن را چک میکنیم، عکس هایمان را با دوستانمان به اشتراک میگذاریم و متناسب با علایقمان اکانت های مختلفی را دنبال می کنیم. امروزه اینستاگرام حدود ۸۰۰ […]


برترین ها: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی در اینترنت است که از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. امروزه اکثر ما با اینستاگرام سر و کار داریم و روزانه آن را چک میکنیم، عکس هایمان را با دوستانمان به اشتراک میگذاریم و متناسب با علایقمان اکانت های مختلفی را دنبال می کنیم.

امروزه اینستاگرام حدود ۸۰۰ میلیون کاربر دارد که روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می شود. اینستاگرام در ایران حدود ۲۸ میلیون کاربر دارد که روزانه دست کم حدود ۲۵ دقیقه در آن وقت می گذرانند.

باتوجه به میزان بالای استفاده ی مردم، می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر تبلیغات اینستاگرامی بهترین روش برای بازاریابی و راه اندازی کسب و کار است.

تبلیغات اینستاگرامی

انواع تبلیغات اینستاگرامی

برای تبلیغات اینستاگرامی روش های مختلفی وجود دارد که هرکدام برای نوع خاصی تبلیغ مناسب ترند و قیمت های مختلفی دارند. چند نمونه از تبلیغات اینستاگرامی را در ادامه می آوریم.

۱- تبلیغات اینستاگرامی در پیج های اینستاگرام: پست های تبلیغاتی در پیج ها از قدیمی ترین و پرطرفدارترین روش های تبلیغات اینستاگرامی است. این روش برای اطلاع رسانی به افراد، برندسازی و جذب دنبال کننده است. در این روش از تبلیغات اینستاگرامی می توانید از عکس، ویدئو و تبلیغات چرخشی استفاده کنید. در تبلیغات اینستاگرامی اگر از عکس استفاده می کنید سعی کنید عکس هایتان زیبا، ساده، خلاقانه و جالب باشد. در ویدئوها علاوه بر تصویر، قابلیت صدا و حرکت هم به جلوه های بصری افزوده می شود و شما می توانید در ویدئوهای یک دقیقه ای با فیلم یا انیمیشنی که موزیک و داستان هم دارد توجه بیشتری جلب کنید. در تبلیغات چرخشی افراد می توانند با کشیدن انگشت به طرفین عکس های بیشتری ببینند و با لمس یک دکمه به وب سایتی بروند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۲- تبلیغات اینستاگرامی توسط اینفلوئنسرها: یکی از روش های نوین و تاثیرگذار در تبلیغات اینستاگرامی اینفلوئنسرها هستند. اینفلوئنسرها به کسانی می گویند که دراینستاگرام شناخته شده هستند و فالوئرهای زیادی دارند. وقتی شما چیزی را از دهان کسی می شنوید که می شناسید و بر رویتان تاثیر میگذارد چندین برابر بیشتر امکان دارد که آن کار را انجام دهید. این روش تبلیغات اینستاگرامی مخصوصا برای برندها بازدهی بالایی دارد.

۳- تبلیغات اینستاگرامی در استوری: حدود ۷۰% مردم وقتی اینستاگرام را باز می کنند اول استوری ها را چک می کنند. بنابراین استوری ها در تبلیغات اینستاگرامی، سریع ترین راه برای رساندن پیام است. در تبلیغات اینستاگرامی در استوری باید بنر با سایز مناسب (px 1080 در px 1920) و آی دی خود را بگذارید و اگر تمایل داشتید لینک هم بدهید. این روش برای دعوت افراد به فالو کردن صفحه ی شما و شرکت در مسابقات و کمپین ها یا هدایت افراد به کانال تلگرام مناسب است. هزینه این نوع از تبلیغات اینستاگرامی برای مثال اگر ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشته باشد و ۱ تا ۳ روز نمایش داده شود حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

۴- تبلیغات اینستاگرامی با ایجاد کمپین مسابقات: برگزاری مسابقات می تواند روش سرگرم کننده ای برای جذب مخاطب و افزایش فالوئرها باشد. این روش نیاز به ایده پردازی، دانش تبلیغات، گرافیک و تصاویر جذاب دارد. هزینه طراحی کمپین باتوجه به اهداف کسب و کار شما حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

۵- تبلیغات اینستاگرامی از طریق ربات ها: امروزه ربات های زیادی هستند که بصورت خودکار افرادی که ممکن است به پیج شما علاقه داشته باشند را پیدا می کنند و آنها را فالو می کنند یا برایشان کامنت می گذارند و پست هایشان را لایک می کنند. این ربات ها تعداد فالوئرهای شما را افزایش می دهند و کم هزینه ترین راه برای تبلیغات اینستاگرامی است.

تبلیغات اینستاگرامی

نکات مهم برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی

۱- مهم ترین نکته برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی استفاده از عکس های قوی، طبیعی و خلاقانه است. مردم در اینستاگرام بیشتر دنبال عکس های زیبا و جذاب هستند نه تبلیغات صرف. برای اینکه در تبلیغات اینستاگرامی موفق باشید باید تبلیغاتتان جنبه ی بصری قوی ای داشته باشد یا مثلا با استفاده از فتوشاپ و برنامه های دیگر یک تصویر جالب و خلاقانه به نمایش بگذارید تا افراد صرفا به خاطر تبلیغاتی بودنشان آنها را رد نکنند.

۲- در تبلیغات اینستاگرامی بهتر است عکس ها و ویدئوهایتان بخشی از سایر عکس ها بنظر بیایند و نباید به بازدیدکنندگانتان این حس را منتقل کنید که دارید مستقیما چیزی به آنها می فروشید. حتی اگر میبینید که لوگویتان روی عکس سایه می اندازد و جلب توجه می کند آن را نگذارید. بهتر است عناصر خلاقانه ی عکستان، برند یا محصولتان را معرفی کند.

۳- در تبلیغات اینستاگرامی سعی کنید که تا حد امکان از کلمات کمتری روی عکس استفاده کنید و تمرکزتان روی عکس باشد.

۴- در تبلیغات اینستاگرامی سعی کنید از کپشن های کوتاه استفاده کنید. کاربران اینستاگرام تمایل خیلی کمی به خواندن کپشن های طولانی دارند و وقت زیادی روی یک عکس یا ویدئو نمی گذارند. سعی کنید به کوتاه ترین و مختصرترین شکل در تبلیغات اینستاگرامی پیامتان را منتقل کنید.

۵- روشهای تبلیغاتی که در فیسبوک استفاده می شود لزوما در تبلیغات اینستاگرامی جواب نمی دهد. با اینکه اینستاگرام متعلق به فیسبوک است، جمعیت شناسی و رفتارشناسی کاربرانشان باهم متفاوت است. مخاطبان اینستاگرام از فیسبوک جوان تر هستند و بخش عمده ای از آنان را نوجوانان و زنان تشکیل می دهند. همچنین احتمال وابستگی افراد به یک برند در اینستاگرام دو برابر فیسبوک است و به ازای هر فالوئر، ۵۸ برابر بیشتر از فیسبوک وابستگی و فعالیت به همراه دارد.

۶- در تبلیغات اینستاگرامی سعی کنید تا جایی که می توانید از چندین هشتگ (#) استفاده کنید. همینطور توجه داشته باشید که کلمه ی مناسبی را برای هشتگ انتخاب کنید.



Source link

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of